Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce? - Dolnyslaskinfo.pl

Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?

Prowadzisz firmę? Zadbaj o to, by potencjalni klienci mogli Cię odnaleźć. Z wyszukiwarki Google korzysta niemal 96% Internautów w Polsce. Jeśli Twoja strona nie będzie widoczna w sieci, stracisz możliwość zaprezentowania oferty ogromnemu gronu użytkowników. Zobacz, co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce i jak to wykorzystać w praktyce.
fot. materiał partnera

Pozycja Twojej strony w wyszukiwarce – dlaczego ma tak duże znaczenie?

Niektórzy twierdzą żartobliwie, że aby coś skutecznie ukryć, wystarczy umieścić to na drugiej stronie listy wyszukiwania w Google. Jest w tym sporo prawdy – strony, które nie znajdują się na szczycie rankingu w wyszukiwarce, stają się „niewidzialne” dla użytkowników.

Właśnie dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby strona dobrze się pozycjonowała. Co to oznacza? Jeśli algorytm wyszukiwarki uzna ją za przydatną użytkownikom, będzie umieszczał jej URL na górze listy. Dzięki temu ma dużą szansę na wzbudzenie zainteresowania internautów. W ten sposób możesz docierać do nich z ofertą i skutecznie sprzedawać.

Na pozycję strony wpływa wiele różnych czynników – jest ich niemal 200. Sprawdź, co może zadecydować o jej atrakcyjności dla robotów wyszukiwarki.

Pozycja strony w Google – co na nią wpływa?

Skuteczne pozycjonowanie, czyli poprawianie strony w taki sposób, by znajdowała się na wysokiej pozycji, nie jest łatwym zadaniem. Przeprowadzenie go samodzielnie może okazać się wręcz niemożliwe.

Zwykle nad wprowadzaniem zmian w witrynie czuwa sztab specjalistów. Nie tylko wykorzystują do tego wiedzę branżową, ale również analizują na bieżąco wszelkie wahania w rankingu. O tym, jak przebiega taki proces, przeczytasz tutaj: https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/.

Warto dowiedzieć się również, jakie czynniki mają wpływ na pozycję Twojej strony. Sprawdź, od czego przede wszystkim zależy jej widoczność.

Rodzaj domeny

Domena to adres Twojej strony, który jest unikalny i pozwala ją zidentyfikować w sieci. W jaki sposób może on wpłynąć na pozycję strony? Znaczenie ma jego historia. Liczy się między innymi to, czy pod domeną nie były publikowane treści pornograficzne lub czy nie był z niej rozsyłany spam.

Warto zwracać na to uwagę, jeśli odkupujesz od kogoś adres internetowy, który był w przeszłości używany. Jego negatywna historia może obniżyć Twoją widoczność.

Słowa kluczowe

Zawartość Twojej strony ma ogromne znaczenie dla algorytmów Google. Przede wszystkim powinna jasno i czytelnie wskazywać na zawartość witryny. Należy więc zadbać o to, by w treści znalazły się frazy kluczowe. Są to słowa lub całe wyrażenia, które podpowiedzą robotom, czego dotyczy Twoja strona. Powinny być dobrane do tego, czego poszukują w sieci internauci.

Treści na stronie

Oprócz fraz kluczowych liczy się również odpowiednie sformatowanie treści. Ważne, by znalazły się w nich nagłówki oznaczone za pomocą znaczników H1, H2, itd. Istotna jest też długość poszczególnych tekstów oraz ich unikalność. Kopiowanie zawartości innych stron może zostać ukarane przez algorytm spadkiem Twojej pozycji na sam dół listy wyszukiwania.

Kwestie techniczne

Twoja strona to nie tylko to, co widzą internauci, ale także „zaplecze techniczne”, które wpływa na jej działanie. Google premiuje witryny, które są responsywne, czyli można wyświetlać je na różnych urządzeniach. Na szczycie listy mogą również znaleźć się wyłącznie te witryny, które szybko się ładują i nie wykazują błędów w komunikacji z serwerem.

To tylko wybrane czynniki, które mają wpływ na pozycjonowanie.  Jest ich znacznie więcej. Dlatego, jeśli chcesz poprawić widoczność swojej strony firmowej, najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów w dziedzinie SEO.

Więcej z Dolnyslaskinfo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *