Jakie wyróżniamy rodzaje pozycjonowania stron internetowych? - Dolnyslaskinfo.pl

Jakie wyróżniamy rodzaje pozycjonowania stron internetowych?

Chcesz zlecić pozycjonowanie stron? Zanim to zrobisz, dowiedz się, jakie są rodzaje takich działań. W zależności od tego, do kogo kierujesz ofertę, jaki biznes prowadzisz, mogą Cię interesować inne wyniki Google. Sprawdź, który rodzaj pozycjonowania jest odpowiedni dla Twojej firmy i dlaczego warto zdecydować się akurat na niego.
fot. materiał partnera

Rodzaje pozycjonowania stron

W Polsce kampanie SEO (Search Engine Optimization) prowadzi się przede wszystkim w Google. Ta wyszukiwarka ma ponad 95% udziału w polskim rynku. Dla wielu biznesów jest kluczowym źródłem klientów.

Nawet ponad 90% konsumentów przed zakupem czegokolwiek online sprawdza w sieci informacje na temat sprzedającego. Szukamy nie tylko w standardowych wynikach, ale również w Google Grafika, Google Maps i nie tylko. Jakie są rodzaje pozycjonowania?

Pozycjonowanie lokalne

Te działania zmierzają do osiągnięcia wysokich pozycji na zapytania związane z danym regionem. Możesz zlecić pozycjonowanie stron w Jeleniej Górze, jeśli ofertę kierujesz do mieszkańców tego miasta lub okolicy. Na czym to polega? Celem jest zwiększanie widoczności strony na frazy lokalne związane z danym biznesem, takie jak np. fryzjer Jelenia Góra, ale nie tylko. Google wyświetla wyniki regionalne również wtedy, gdy wyślesz zapytanie ogólne, ale z intencji wynika, że szukasz lokalnego wykonawcy usługi czy dostawcy produktu. Np. wyszukanie frazy „zakład fryzjerski” spowoduje, że w wynikach zobaczysz ofertę lokalnych firm, a nie ogólnokrajową.

Jeśli chcesz, żeby Twoja oferta była widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania, to przede wszystkim załóż Profil Firmy w Google (google.com/intl/pl_pl/business/). Dzięki temu w rezultatach wyszukiwania może się pojawić wizytówka przedsiębiorstwa. Wyświetli się tylko na zapytania lokalne, zaraz pod reklamami Google Ads, o ile ją wypozycjonujesz. Więcej o pozycjonowaniu lokalnym dowiesz się tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-jelenia-gora.

Pozycjonowanie ogólnopolskie

W tym przypadku chodzi o osiągniecie wysokich pozycji na słowa kluczowe w standardowych wynikach wyszukiwania. Widoczność zależy od wielu czynników. Wpływają na nią m.in.:
optymalizacja witryny pod słowa kluczowe;

  • wyniki wskaźników Core Web Vitals, które dotyczą szybkości ładowania i wydajności witryny;
  • optymalizacja grafiki;
  • wewnętrzne linkowanie na stronie, czyli m.in. struktura menu;
  • odnośniki zewnętrzne prowadzące do strony.

Powyższe działania dotyczą fraz ogólnopolskich, zarówno bardzo, jak i mało konkurencyjnych. Przeważanie uwagę zwraca się na kilka lub kilkadziesiąt kluczowych fraz, a przy okazji działań strona może zdobywać wysokie pozycje na inne zapytania, mniej popularne.

Pozycjonowanie szerokie

Ten rodzaj pozycjonowania dotyczy fraz, które składają się z co najmniej 3 słów. Według analizy Backlinko, ponad 90% wyszukiwań w Google to tego typu zapytania. Kiedyś internauci korzystali częściej z ogólnych fraz. Z czasem coraz lepiej zaczęli opisywać swoje oczekiwania, a dzięki temu Google zwracało im precyzyjniej dopasowane wyniki. Według Profitworks konwersja w przypadku takich fraz jest około 2,5 razy wyższa niż przy zapytaniach ogólnych.

Na czym polega pozycjonowanie szerokie? Jest podobne do działań w pozycjonowaniu ogólnopolskim, przy czym dotyczy dziesiątek, setek, a nawet tysięcy fraz. Nie są one bardzo konkurencyjne, dlatego szybciej możesz zdobyć wysokie pozycje na zapytania. Pozycjonowanie szerokie jest bardzo popularne przede wszystkim w przypadku sklepów WWW.

Pozycjonowanie w Google Grafika

Około 20% zapytań użytkownicy wysyłają do Google Grafika. Jeśli przy zakupie danego produktu bardzo ważny jest wygląd, pozycja w Google Images ma kluczowe znaczenie. Dotyczy to m.in. odzieży czy obuwia. Poza tym zdjęcia wyświetlają się również na wiele zapytań w wynikach ogólnopolskich. Jeśli chcesz osiągnąć wysokie pozycje, musisz odpowiednio zoptymalizować grafikę w serwisie. Nazwa pliku powinna zawierać najważniejsze słowo kluczowe oddzielone łącznikami, np. suknia-wieczorowa-czerwona-klara.jpg. Wypełniaj również tag alt – opisz, co się znajduje na zdjęciu i skorzystaj ze słowa kluczowego. Ponadto plik graficzny powinien zajmować nie więcej niż około 200 KB.

Więcej z Dolnyslaskinfo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *