Pierwszy hybrydowy pociąg KD wyruszy w trasę

Pociągi Impuls II zostały zakupione nie tylko z myślą o komfortowej podróży pasażerów, ale także ekologii. Składy są produkowane w nowosądeckim Newagu, a koszt sześciu takich składów wyniósł Koleje Dolnośląskie 170 milionów złotych.
Zobacz też: Koleje Dolnośląskie pierwszym przewoźnikiem w Polsce z wagonami rowerowymi
Pierwszy pociąg hybrydowy wyjedzie na Dolny Śląsk
Pojazdy zakupione przez KD wyróżnia silnik elektryczno-spalinowy, który pozwala na jego poruszanie się na każdym odcinku, zarówno na tych zelektryfikowanych, jak i na tych bez trakcji.
W trybie elektrycznym pociąg porusza się z prędkością 160 km/h, natomiast w trybie spalinowym 120 km/h. Przełączenie silnika zajmuje chwilę, a ta czynność będzie wykonywana na krótkim postoju.
Pierwszy z sześciu pociągów hybrydowych pojawi się na Dolnym Śląsku już niebawem. Po testach przeprowadzonych w legnickiej bazie technicznej, wyruszy na tory prawdopodobnie już w październiku.
Jak wyglądają Impulsy II?
Pociąg hybrydowy składa się z trzech członów, a każdy z nich może zabrać 300 pasażerów. Pojazd jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Jest w pełni klimatyzowany i wyposażony w komfortowe siedzenia i stoliki przyokienne. Pasażerowie będą mogli korzystać z bezprzewodowej sieci internetowej, a pod siedzeniami znajdą się gniazda elektryczne oraz porty USB, umożliwiające ładowanie urządzeń elektrycznych.
Koleje Dolnośląskie od zawsze stawiały na najnowocześniejszą technologicznie flotę. Kontrakt z Newagiem czy jeszcze wcześniej z bydgoską Pesą potwierdza obrany kurs rozwojowy, który chcemy kontynuować. Niebawem przewidziane są kolejne dostawy, które wzmocnią nasz park taborowy. Wszystkie zamówione pojazdy zostaną dostarczone w pierwszym półroczu 2022 roku.
mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich
Nowe pociągi zostały tak zaprojektowane, aby wydzielały do powietrza jak najmniej spalin. Nie tylko silnik elektryczny ma zadbać o ekologię, ale także specjalna konstrukcja spalinowa, która ograniczy emisję.
Pierwsza hybryda pojedzie na trasie Trzebnica-Wrocław-Sobótka-Świdnica, gdzie będzie mogła w pełni wykorzystać dwusystemowy napęd. W nowych wagonach stosowano elektroniczny system informacji pasażerskiej, dzięki któremu zostanie zredukowana spora ilość papieru.