Ruszyły testy pierwszego pociągu hybrydowego Kolei Dolnośląskich w Żmigrodzie - Dolnyslaskinfo.pl

Ruszyły testy pierwszego pociągu hybrydowego Kolei Dolnośląskich w Żmigrodzie

Rozpoczęły się testy pociągów hybrydowych Impuls2 w nowosądeckim Newagu. Pierwszy z nich wyruszy na Dolny Śląsk już w sierpniu.
materiały prasowe

Dolny Śląsk to jeden z pierwszych rejonów, który zdecydował się na zakup pociągów hybrydowych. W południowo-zachodnim województwie Polski pojawi się sześć trójczłonowych Impulsów2. Każdy z nich będzie mógł zabrać 315 pasażerów. Aktualnie pierwszy z nich przechodzi homologacyjne badania uzupełniające na Torze Doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Kolejne pojazdy są na etapie produkcji.

Bezpieczeństwo pasażerów to jeden z naszych priorytetów. Przywiązujemy dużą wagę do tego typu testów, które są niezbędne przed dopuszczeniem nowych jednostek do ruchu. Cieszymy się jednocześnie, że prace nad naszym nowym taborem idą zgodnie z planem. Jeszcze w sierpniu, pierwsze dwa z sześciu zamówionych w Newagu składów hybrydowych pojawią się już na stałe na Dolnym Śląsku i będą do naszej, ale co najważniejsze, pasażerów dyspozycji! 

Mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich

Zamiast dwóch pociągów będzie sześć

Przewoźnik miał na początku zakupić tylko dwa pojazdy, jednak skorzystał z prawa opcji, decydując się na jednorazowe zamówienie, aż sześciu składów. Wartość zamówienia opiewa na kwotę 170 milionów złotych. Każdy skład będzie wyposażony w klimatyzację i bezprzewodowy, ogólnodostępny internet, a ich prędkość będzie rozwijać się do 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz do 120 km/h przy napędzie spalinowym.

Badania uzupełniające są warunkiem do dopuszczenia pojazdów do ruchu. Każdy z nich musi spełniać szereg norm – bezpieczeństwo, wymogi techniczne, czy elementy wizualne. Pierwszy z dwóch testowanych składów zostanie wypuszczony na tory już w sierpniu, a cała reszta zostanie dostarczona do końca pierwszego kwartału 2022 roku.

Produkowane przez nowosądecki Newag składy Impuls2 to pierwszy polski pojazd szynowy o napędzie elektryczno-spalinowym, który umożliwia płynne poruszanie się po odcinkach zelektryfikowanych oraz pozbawionych trakcji elektrycznej przy jednoczesnym ograniczeniu emisji.

Hybrydy pojadą do Świdnicy i Trzebnicy

Chcemy, żeby hybrydy obsługiwały planowaną przez nas linię z Trzebnicy do Świdnicy przez Wrocław i Sobótkę. Na tej trasie będą mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, ponieważ jedynie na odcinku w granicach Wrocławia trasa jest zelektryfikowana. Czekamy na zakończenie prac torowych, które planowane jest na grudzień 2021 roku. Do tego czasu pasażerowie na pewno będą mogli spotkać nasz nowy pociąg m.in. na linii z Trzebnicy do Wrocławia Głównego.

zapowiedział Bartłomiej Rodak

Więcej z Dolnyslaskinfo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *