Planujesz remont mieszkania? Dowiedz się, co zrobić z gruzem budowlanym po remoncie - Dolnyslaskinfo.pl

Planujesz remont mieszkania? Dowiedz się, co zrobić z gruzem budowlanym po remoncie

Jeśli planujesz remont mieszkania, powinieneś dowiedzieć się, co zrobić z gruzem budowlanym po jego zakończeniu. Jedną z opcji jest wynajęcie firmy, która specjalizuje się w wywozie odpadów po remoncie. Innym rozwiązaniem jest samodzielne pozbycie się gruzu, dostarczając go do PSZOK-a. Pamiętaj przy tym o uwzględnieniu bezpiecznego sposobu składowania odpadów, który pozwoli ograniczyć ich degradujący wpływ na środowisko. Jak bezpiecznie pozbyć się gruzu po remoncie?
fot. materiał partnera
fot. materiał partnera

Co zrobić z odpadami budowlanymi po remoncie?

Po remoncie odpady budowlane powinny zostać zabezpieczone w bezpieczny i odpowiedzialny sposób, a następnie przekazane do utylizacji lub recyklingu. Jednym ze sposobów, który umożliwia właściwe gospodarowanie odpadami po remoncie, jest dostarczenie gruzu lub innych śmieci budowlanych do PSZOK-a. To Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, który funkcjonuje z inicjatywy gminy. Na miejscu można zostawić różne odpady poremontowe m.in. gruz, zmieszane odpady budowlane, odpady wielkogabarytowe oraz inne wymagające specjalnego sposobu utylizacji. Wywóz odpadów budowlanych do PSZOK-a bywa jednak uciążliwy, ponieważ transport należy zorganizować we własnym zakresie, a gmina często narzuca na mieszkańców limity ilościowe dla śmieci po remoncie, które można dostarczyć do punktu.

Wygodniejszym sposobem pozbycia się dużej ilości gruzu oraz śmieci poremontowych jest wynajem kontenerów na gruz. Zewnętrzne firmy specjalizujące się w odbiorze odpadów budowlanych pomaga w bezpiecznym przekazaniu zgromadzonych nieczystości do utylizacji oraz recyklingu i chroni przed otrzymaniem grzywny finansowej.

Co obejmuje usługa wynajmu kontenera na gruz?

Kontenery we Wrocławiu oraz na terenie innych miast Dolnego Śląska mogą zamówić zarówno osoby prywatne, jak i firmy, które są wytwórcami śmieci budowlanych. Świadczeniem usług wywozu tzw. odpadów trudnych zajmują się profesjonalne firmy, które dysponują niezbędnymi pozwoleniami oraz wyposażeniem umożliwiającym bezpieczny transport różnego rodzaju nieczystości poremontowych. Wywóz gruzu obejmuje podstawienie wybranego rodzaju kontenera w umówione z klientem miejsce i odbiór załadowanego pojemnika według wcześniejszych ustaleń.

Wywóz śmieci po remoncie w kontenerach oferuje firma Eko-logis, które swoim zasięgiem działania obejmuje całe województwo dolnośląskie. Kontenery w Jeleniej Górze, Wałbrzychu, Legnicy można zamówić online na stronie internetowej, telefonicznie oraz mailowo.

Jak wybrać odpowiedni kontener na gruz?

Dostępnych jest wiele rodzajów kontenerów na odpady budowlane, które można dopasować do potrzeb oraz rodzaju wytwarzanych śmieci w trakcie remontu. W ofercie Eko-logis wyróżnia się m.in.:

  • kontenery na gruz czysty,
  • kontenery na odpady budowlane zmieszane,
  • kontenery na odpady opakowaniowe,
  • kontenery na papę,
  • kontenery na odpady wielkogabarytowe.

Przy wyborze kontenera można również uwzględnić ilość śmieci, która powstanie podczas remontu lub przynajmniej spróbować oszacować potrzebną pojemność wynajmowanego kontenera. Przy małym remoncie sprawdzą się pojemniki gromadzące do 10 m³ gruzu lub odpadów poremontowych.

Ile kosztuje wynajęcie kontenera na gruz i odpady budowlane?

Ceny odbioru gruzu w kontenerze zaczynają się już od 300 złotych, choć na ostateczny koszt usługi wpływ ma wiele czynników. Cena zależy m.in. od rodzaju odpadów, które będą w nim składowanie, docelowego miejsca podstawienia pojemnika czy liczby zamawianych kontenerów. Kluczowe znaczenie ma również czas wynajmu oraz składowanie śmieci po remoncie zgodnie z przeznaczeniem danego kontenera.

Więcej z Dolnyslaskinfo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *