Pierwszy hybrydowy pociąg Kolei Dolnośląskich już na torach - Dolnyslaskinfo.pl

Pierwszy hybrydowy pociąg Kolei Dolnośląskich już na torach

Pasażerowie Kolei Dolnośląskich mogą już podróżować nowymi pociągami hybrydowymi Impuls II. Pierwszy z nich kursuje na odcinku z Trzebnicy do Wrocławia. Linia zostanie wydłużona w tym roku do Sobótki i Świdnicy.
fot. materiały prasowe

Koleje Dolnośląskie zakupiły w zeszłym roku 6 trójczłonowych Impulsów II. Każdy z nich zabierze na pokład 315 pasażerów. Pierwszy pociąg hybrydowy wyruszył 5 października i będzie kursował regularnie na trasie Trzebnica – Wrocław Główny.

Konsekwentny rozwój kolei na Dolnym Śląsku stanowi jeden z naszych priorytetów. Stale wzmacniamy tabor o kolejne pociągi, które wpisują się w najnowsze standardy technologiczne. Nasze województwo jest jednym z pierwszych regionów, który zdecydował się na zakup pociągów hybrydowych. To ważny krok, który pomoże w walce o czystsze powietrze, dzięki ograniczeniu emisji. Stawiamy na ekologiczny transport.

komentuje Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego

Nowa trasa z Trzebnicy przez Wrocław i Sobótkę do Świdnicy zostanie wydłużona jeszcze w tym roku. Właśnie na tej trasie, pociągi będą mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, ponieważ tylko część trasy jest zelektryfikowana. Nowe pociągi posiadają dwusystemowy napęd. Impulsy II rozwiną prędkość nawet 160 km/h pod trakcją elektryczną oraz do 120 km/h z napędem spalinowym.

Komfortowe pociągi hybrydowe Kolei Dolnośląskich

Nowe pociągi będą w pełni przystosowane do osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo wszyscy pasażerowie będą mieli do dyspozycji bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne, porty USB i podokienne stoliki. „Hybrydy” są także wyposażone w klimatyzację, wydzielone miejsca do przewozu rowerów oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

W Kolejach Dolnośląskich stawiamy sobie za cel wprowadzanie na tory najbardziej rozwiniętych technologicznie składów. Możemy go realizować dzięki wsparciu władz samorządowych. Wykorzystanie pociągów hybrydowych z dwusystemowym napędem umożliwi nam obsługę nowych linii.

mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich

Początkowo do Kolei Dolnośląskich miały trafić dwa składy, jednak przewoźnik zdecydował się na skorzystanie z prawa opcji, decydując się na jednorazowe zamówienie, aż sześciu składów.

Cieszy mnie fakt, że kolejne województwo będzie posiadało w swej flocie pojazdy hybrydowe. Gratuluję władzom Województwa Dolnośląskiego konsekwencji w dbaniu o swoje pojazdy, a tym samym bezpieczeństwo i jakość przewozów. Jestem przekonany, że podróżni docenią komfort podróżowania pojazdami hybrydowymi i wpłynie to na konkurencyjność spółki Koleje Dolnośląskie na rynku operatorów przewozów kolejowych.  Nasze hybrydy to konstrukcja, która jest efektem innowacyjnego podejścia NEWAGu do poszukiwanej przez przewoźników optymalizacji oferty, wyjściem naprzeciw oczekiwaniom w zakresie ekonomiki eksploatacji i ekologii taboru kolejowego.

komentuje Zbigniew Konieczek, prezes Newag