Jest decyzja środowiskowa w sprawie budowy S8 między Łagiewnikami a Wrocławiem
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach to ważny krok w realizacji drogi ekspresowej S8, poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zanim podjęto decyzję o przyjęciu danego wariantu, przeprowadzono szczegółową analizę z uwzględnieniem aspektów technicznych, środowiskowych, społecznych i ekonomicznych, a także spotkaniami informacyjnymi i konsultacjami społecznymi.
Dwujezdniowa droga ekspresowa
Zaplanowana inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, z zapewnioną rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału. Trasa o długości 32,6 km będzie przebiegać po zachodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 8 przez tereny gmin Łagiewniki, Jordanów Śląski, Sobótka, Kąty Wrocławskie i Kobierzyce.
Zakres prac
W ramach zadania zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych:
- węzeł Łagiewniki – połączenie z drogą wojewódzką nr 384,
- węzeł Trzebnik – połączenie z drogami krajowymi nr 8 i 39,
- węzeł Jordanów Śląski – połączenie z drogą krajową nr 8 oraz drogami powiatowymi DP2075D oraz DP1989D,
- węzeł Owsianka – połączenie z drogą wojewódzką nr 346,
- węzeł Chrzanów – połączenie z drogą krajową nr 8 oraz z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8.
80 kilometrów drogi ekspresowej z Wrocławia do Kłodzka
Realizacja trasy została podzielona na kilka krótszych odcinków: Kłodzko – Ząbkowice Śląskie (pododcinek Kłodzko – Bardo i Bardo -Ząbkowice Śląskie), Ząbkowice Śląskie- Łagiewniki oraz Łagiewniki – Wrocław (Magnice). Podział trasy na krótsze odcinki sprawi, że jej wykonanie będzie przebiegać sprawniej.
Dla odcinka Łagiewniki – Ząbkowice Śląskie oraz dla pododcinka Ząbkowice Śląskie – Bardo zakończyły się już konsultacje społeczne prowadzone przez RDOŚ we Wrocławiu w ramach procedury wydawania decyzji środowiskowej. Uzyskanie decyzji środowiskowych dla tych odcinków planowane jest w IV kwartale tego roku.